Yoga Centar

    Home | Publikacije | Biblioteka | Rječnik | Linkovi | Kontakt i upisi

OSNOVE YOGE
ENERGIZIRAJUĆE DISANJE
Standardno yogičko disanje
Naizmjenično nosno disanje
Ujjayi pranayama
Pranayama sublimiranja seksualne energije
Sat Kriya
Meditacija na spontano disanje
Osobno iskustvo sa seanse Rebirthinga
Jala Neti
Dodatni tekstovi
OZDRAVLJENJE
KOMUNIKACIJA
RAD ODRŽAVAN U YOGA CENTRU

Sat Kriya

SAT KRIYA je vježba iz Kundalini Yoge.


Prije SAT KRIYA-e poželjno je učiniti neke predvježbe kao npr.:

  • Obgrlite koljena rukama i ljuljajte se na leđima. Zatim se odmorite.
  • Zatim zauzmite položaj na koljenima i dlanovima (ili podlakticama, što je varijanta). Pri udahu pustite trbuh nadolje i podignite glavu usmjerivši pogled nagore. Pri izdahu spuštajte glavu i pogledajte prema pupku savijajući kičmu u pravcu suprotnom nego za vrijeme udaha, tako da nalikuje na izvrnuto slovo »U«. Ovu vježbu nazivamo MAČKOM ili KRAVOM. Izvodite ju polako fiksirajući pogled na točku između obrva. Nakon nekoliko vremena izvođenja, odmorite se. Mačka/Krava daje fleksibilnost kičmi i stimulira optičke živce, što daje bolji sjaj vašim očima. Mačka također djeluje na 72000 suptilnih živaca koji prolaze kroz, idu u, te izlaze iz »kičme« energijskog tijela. Prana ili životna sila koja kroz te živce protiče (uključujući i apanu tj. regenerativnu silu) zapravo je suptilni zrak/dah.

Upute za izvođenje SAT KRIYA-e:

SAT KRIYA se izvodi dok klečite u Dijamantu (Vajrasana, Munja). Podignite šake visoko iznad glave tako da su laktovi iznad razine ušiju. Ruke su ispružene (nisu savijene u laktovima), dlanovi su spojeni a prsti isprepleteni osim što su kažiprsti spojeni, ispruženi i pokazuju uvis a palčeve isto tako možete ispružiti priljubivši ih uz ispružene kažiprste.

Pomislite na mantru SAT dok izdišete snažno stežući trbušne mišiće (potiskujući pupak prema kičmi) i pomislite na mantru NAM dok udišete opuštajući trbuh. Dakle, da bi pojačali učinak ove vježbe, za vrijeme svakog izdaha mentalno pulsirajte SAT u pupku, a dok udišete osjećajte kako se NAM diže uz kičmu. Naglasite trbušno disanje tako da pokreti trbušne stijenke nalikuju na širenje i splašnjavanje kovačkog mijeha za rasplamsavanje vatre. (Bhastrika je sanskrtska riječ koja znači mjehovi, a radi se o kovačkom mijehu za rasplamsavanje vatre.)

Nastavite ovako nekoliko minuta a zatim se opustite na leđima približno onoliko dugo koliko ste radili ovu vježbu. Ili, meditirajte neko vrijeme sa dlanovima usmjerenim/okrenutim uvis i prstima namještenim u neku od Gesti Mudrosti (Jnana Mudra-e), u kojima kažiprst (Zrak) dodiruje palac (Vatra) i tako Zrak rasplamsava Vatru baš kao što kisik podržava gorenje.

SAT KRIYA masira unutarnje organe, poboljšava funkcioniranje kardiovaskularnog sustava (poboljšava rad srca i cirkulaciju) i oslobađa energiju koja je često zakočena u nižim energetskim centrima. Time se oslobađate nesigurnosti, fobija, opsesija i mentalnih aberacija, jer su sve one povezane s neravnotežama prve tri ćakre. Stimulirajući treći energetski centar (ćakru u razini pupka), ova tehnika djeluje pročišćavajuće tj. povećava sattva gunu.


(Veća čistoća i veće spokojstvo znači da ćete si dozvoliti veću svjesnost. Ako niste sattvaguni, sada ste samo djelomično otvoreni tj. imate parcijalnu svjesnost Apsoluta. U dubokom snivanju bez snova ste u stanju totalne samoizolacije. To je stanje nesvjesnosti ili zaborava/kome a nastaje kao rezultat vašeg kompletnog poricanja Boga, Istine ili Apsoluta. Ako se malo otvorite ali se još uvijek najvećim dijelom opirete – »stvarate« iluziju materijalnosti/supstancijalnosti ili postojanja mase, energije, prostora i vremena.)

Sat Kriya-u nemojte raditi tijekom menstruacije ni ako imate kilu (herniju) ili ste bili na operaciji trbuha i sl.

Siddhasana: U slučaju problema s menstruacijom i menstrualnim ciklusom možete si pomoći time da za vrijeme sjedenja prekriženih nogu petom pritišćete sredinu perineuma/međice i preciznim izvođenjem Mudre poznate pod nazivom Plutajući lotos ili/i nekih drugih položaja prstiju.

Kao komplementarnu tehniku nakon Sat Kriye mogli biste raditi Akaši Mudru ili Treći kobrin dah. Naravno, uvijek je preporučljivo da prije samostalnog izvođenja vježbi radite pod nadzorom instruktora/supervizora, da biste provjerili radite li ispravno i postoje li kontraindikacije. Primjerice, ako imate povišeni krvni pritisak Bhastrika (ili Sat Kriya, jer uključuje Bhastrika pranayamu) može biti opasna za vas, a Ujjayi pramayama (tzv. Pobjedonosno/Pobjedničko disanje je jedan od sastavnih dijelova Akaši mudre) spušta krvi tlak, što može biti neugodno onima kod kojih je on ionako nizak. Akaši mudra sublimira seksualnu energiju, smiruje um, budi »Treće oko« i uvodi u povišena stanja svjesnosti odnosno spiritualne svjetove.

Vrh stranice