Yoga Centar

    Home | Publikacije | Biblioteka | Rječnik | Linkovi | Kontakt i upisi

OSNOVE YOGE
ENERGIZIRAJUĆE DISANJE
Standardno yogičko disanje
Naizmjenično nosno disanje
Ujjayi pranayama
Pranayama sublimiranja seksualne energije
Sat Kriya
Meditacija na spontano disanje
Osobno iskustvo sa seanse Rebirthinga
Jala Neti
Dodatni tekstovi
OZDRAVLJENJE
KOMUNIKACIJA
RAD ODRŽAVAN U YOGA CENTRU

Standardno yogičko disanje


Započnite s maksimalnim izdahom na kraju kojeg stegnite mišiće trbuha.

Zatim opustite mišiće trbuha (s kojima ste istisnuli zaostatke istrošenog zraka) pa će uslijed spuštanja dijafragme (mišićno-vezivna pregrada koja dijeli trbušnu šupljinu od grudne) zrak ulaziti u donje dijelove pluća. Taj se pokret pasivnog ispupčivanja trbuha glatko prelijeva u pokret razmicanja rebara, odnosno širenja grudnog koša.

Standardno yogičko disanje obavezno uključuje abdominalnu, torakalnu i klavikularnu komponentu disanja pri čemu se trbušna faza udaha pretapa u grudnu, a grudna u podizanje ključnih kostiju s tim da ramena ostaju opušteno spuštena.

Zatim slijedi zadržavanje daha (koliko vam je ugodno) pa vrlo usporeni izdisaj pri kojem se spuštanje ključnih kostiju prelijeva u splašnjavanje grudnog koša i splašnjavanje grudnog koša u potiskivanje trbušne stijenke (muskulature trbušnog zida) ka kičmi.

Izdisaj je pasivan s tim da na kraju možete aktivno kontrahirati mišiće trbuha. Usporavanje izdisaja znači da, ako je udah trajao npr. sedam sekundi, onda (nakon zadržavanja daha nekoliko sekundi ili vše) slijedi izdisaj u tajanju od sedam do četrnaest sekundi tj. izisaj je u pravilu duplo sporiji od udaha itreba trajati barem toliko dugo koliko i udisaj.

Standardno yogičko disanje kroz nos trebalo bi postati/biti vaš uobičajen način disanja. Da biste to postigli, vježbajte ga u raznim situacijama (npr. dok sjedite čekajući na nešto) tokom dana. Svakodnevno ga vježbajte mnogo puta po nekoliko minuta. Dok to radite, nastojte biti što opušteniji i uspravne kičme, s tim da se leđima ne oslanjate na ikakav naslon.

Vrh stranice